tirsdag 28. januar 2014

Mine 4 favoritter å besøke i Sør-Frankrike.

Ettersom jeg stadig får mail og forespørsler om tips til steder jeg vil anbefale å besøke i Sør-Frankrike, har jeg valgt å plukke ut 4 av mine favoritter. Med kortest avstand av de fra Ste.Maxime, er den vakre middelalderbyen Bormes Les Mimosas. Alle disse stedene har jeg skrevet om i tidligere innlegg, så for ikke å gjenta meg selv legger jeg ved link til denne "perlen" HER!

Kjører man videre langs kysten forbi Toulon retning Marseille, ligger den sjarmerende havnebyen Cassis. Mer info og bilder finner du ved å klikke HER!

Oppover i Provence ligger landsbyen Moustiers Sainte Marie som er kåret til en av Frankrike' s vakreste landsbyer. På vei hit anbefaler jeg også å ta noen timer innom den vakre innsjøen Sainte Croix, hvor man kan leie bl.a tråbåter. Favorittstedet til våre ungdommer;o) Mer info og bilder finner du HER!

Og ikke minst min favoritt storby Aix-en-Provence, som jeg har tatt med dere opptil flere ganger. Jeg velger ut en link HER!

1 kommentar:

Unknown sa...

Har ingen planer om Frankrike akkurat nå- men drømmen er der og tror jeg skal dit en dag :) Da skal jeg innom deg for å seriøst legge en reiseplan :)

Nyt dagen klem Monica