tirsdag 18. august 2015

Fra en av sommerens shoppingturer til St.Tropez.

Bonsoir! For de av dere som venter på flere reisebrev fra min ferie i Frankrike i sommer, vil jeg ta dere med tilbake til St.Tropez i kveld.

St.Tropez er og forblir en av mine favoritt byer langs rivieraen. Fra det mer rolige provencalske liv i Ste.Maxime, tar det kun 13 min. med fergen over til en noe mer pulserende by.

Jeg pleier å reise over hit på tirsdager og lørdager for da holdes det store markedet på Place des Lices. Men det er viktig å være tidlig ute...for her blir det folksomt utover formiddagen. Når det ikke er marked i parken, spilles det stadig turneringer i petanque. Også en god underholdning å få med seg.

Med vakre bakgrunnstoner.....går jeg retning mot mine faste salgsboder som jeg må vise de jeg har med meg. Jeg elsker å gå rundt her å vise mine venner dette "livet" som min familie og jeg har tatt del av i over 1 1/2 år. Dere tenker kanskje at jeg savner det? Jo på en måte....men samtidig er det også godt å ha vår base her i Fredrikstad.

Da står jeg foran et stativ hvor jeg plukket med meg noe....prisene for en tunika på dette stativet er ca. 40-50 euro. Så her er det mye å spare med tanke på de skyhøye prisene det er for "merke" klær i Norge. Ellers vil jeg også få med at dette er et marked som det ikke er lett å prute på. Men unntak kan forekomme....henv. til min Louis Vuitton-historie tidligere;o)
Disse "sukkersnurrene" kjøper jeg alltid med til kaffen, og det var her jeg fant min inspirasjon til å lage min egen oppskrift av en type smult/gjærbakstdeig; Maliva`s Sukkerkringler. Oppskriften finner du HER!
Ellers ligger design-butikkene på rekke og rad....men de går jeg pent forbi. Da foretrekker jeg heller en Espresso på Senequier og nyter livet på havna og får "gratis" underholdning......
Og noe av underholdningen stod min "kjære" for.....hahaha. Kjekt å ha med seg en som tar ansvar for handleposene også. Da avslutter jeg med å si A bientôt!

2 kommentarer:

FREEDOMtravel sa...

Vi besökte St Tropez tidigare under vår resa, men vi gillade de andra städerna runt rivieran bättre: Ste Maxime, Cannes och Nice. Hälsningar från ett överraskande fint Albanien!

Annette sa...

Wow - de to store pineapples som sto på det konsoll bordet - for øvrig det også. Hadde passa bra her hjemme ;) Ser at jeg lett kunne ha blitt blakk på disse markedene..