fredag 13. juni 2014

Tilbake på matmarkedet i Ste.Maxime

Da var jeg i kjent stil tilbake på matmarkedet i Ste.Maxime, som holdes hver torsdag formiddag gjennom hele året. Her sikret jeg meg en ny hvitløksranke som jeg skal ha med hjem. En ting er at den er så dekorativ å ha på kjøkkenet, men den er også fersk og god og har lang holdbarhet frem til febr.-15.

Som jeg har skrevet tidligere er dette for meg "det gode livet" her i Frankrike, det å kunne gå å kjøpe de beste råvarene til en god pris.

Jeg hadde som mål å handle inn litt go`saker for meg og min norske venninne som ankom i går. Dessverre er det litt begresenet hva jeg får med hjem i kofferten denne gangen. Men vi får nyte råvarene så godt vi kan mens vi er her.

Jeg lovte henne rosè-champagne når hun kom og det fikk hun så klart. Men også min Chaud Chevresalat. Enkelt men smakfull salat nå i varmen. Tips; Pakk inn "myk" chevre i baconskiver og stek de på sterk varme i stekepannen. I tillegg steker jeg også asparges og pinjekjerner som jeg legger på toppen av en blandet salat. Yummi......nå venter solsengene på oss.....forts.følger;o)

Ingen kommentarer: