torsdag 8. august 2013

Keramikk i Moustiers Sainte Marie

Landsbyen er også kjent for sin keramikk-kunst gjennom flere hundre år, og i dag finnes det cirka 20 verksteder her.

De fleste butikker selger enten porselen eller keramikk blandet med tekstiler etc. Men disse bildene er fra en ren keramikk-butikk, hvor keramikeren satt og jobbet mens kundene kunne stå å se på. ( Ps! synd jeg ikke fikk lov å ta bilde av han mens han jobbet, men hyggelig at jeg fikk tatt bilder av butikken hans da;o)

Jeg fant meg en søt liten bolle med sommerfugler på, så den kan jeg vise dere en annen gang + mye annet jeg gleder meg til å få på plass.

Typiske "godis-butikker" her i Provence, men alltid like spennende å titte innom.

Jeg lar meg så klart fascinere av disse "grotte"-lignende butikkene, og her hadde de også mye fint.

Dette ble en lang dag med utrolige flotte og minnerike opplevelser. På vei hjemover passerte vi vakre Lac de Sainte Croix.....er det mulig sa vi i kor nok engang, noe så vakkert. Men nå var vi så mette på inntrykk at vi ble enig om at vi heller tar med familiene våre tilbake hit. Så hit og ikke lenger kommer dere i dette innlegget. DA VIL JEG TIL SLUTT  TAKKE MINE TUR-VENNINNER FOR EN MINNERIK DAG. TAKK OGSÅ TIL ALLE MINE TROFASTE FB-LIKE`S, KOMMENTARER OG MAIL SOM DERE SENDER MEG. (Beklager at jeg må utsette å svare på alle mail dere sender meg....neste innlegg sier litt mer om det;o)

4 kommentarer:

Mor Inger`s hus sa...

Du får tanken på noen uker i Frankrike til å forsterke seg for hvert innlegg :)

:) Inger

hobbyvimsa sa...

Mye fint her ja,og så ut som en minnerik dag.Gøy å følge deg der ned i Frankrike:)

Nyt helgen!

Klem Linda

Sivs hus sa...

Hei, Vakre blikkfang fra dine turer! klem Siv:-)

Nina sa...

Jeg har også vært på rundtur i de traktene.
Men har aldri stoppet innom i Moustier Sainte Marie:-(
Har både et mål og ønske om å faKanskheål litt rundt når vi er i Provence, men tia går jo alltid så altfor fort når vi er der på 2ukers-turer...
Er jo så mye vi vil ha med oss , samtidig som det er så godt å nyte dagene i Nice. Der kan en vanlig dag starte med morgenturer på Promenaden etterfulgt av trappetrim opp til Le Chateau, og derifra ned i Gamlebyen. Så gjerne handle inn råvarer til dagens
middag og så kanskje en espresso på Cours Saleya før vi drar tilbake til leiligheten for å spise lunch... Deretter er det varierende hva vi gjør. Enkelte dager har vi lunch - eller middagsgjester , noe som også er kjempekoselig :-D Oh la la....la bonne vie :-D:-D
Ha en fortsatt fin fin sommer,
og plutselig er vi også i vakre Provence:-D

God helg til deg og dine.

Stor og varm klem fra Nina