torsdag 23. mai 2013

På lunsj hjemme hos min venninne i Le Plan-de-la-Tour.

Noe av det koseligste jeg vet, er å bli invitert hjem til venner av oss. En ting er all den gode maten, men det dukker også ofte opp nye bekjentskaper, som vi opptil flere ganger fortsetter å holde kontakten med. På den måten begynner nettverket vårt å bli ganske så stort.

Nå kommer vi akkurat hjem fra en slik hyggelig lunsj hos min franske venninne. Ettersom hennes gjester var fra Usa og gift med en franskmann gikk praten på engelsk. Det kan være godt det også innimellom;o)

Jeg elsker maten hun lager! Så i dag tror jeg at jeg fikk overtalt henne til å lage typisk fransk middag, som hun tilbyr mine "kunder/gjester" som kommer fra Norge, Sverige og Danmark i løpet av sommeren. Og når jeg regner på det vil over 200 ferieklare gjester via min blogg ankomme...noe jeg synes er xtra hyggelig!

Istede for å gå ut på restaurant å spise, må det være en drøm å komme til et franskt hjem (i dette vakre landskapet) å få servert et godt franskt måltid. Det ville i hvertfall jeg satt pris på hvis vi kun hadde vært på ferie her. Der fikk dere noe å tenke på;o)

Disse bildene er tatt rett utenfor porten hennes, vakkert ikke sant?

Nå skal min kjære og jeg ta oss hver vår espresso på torget i gamlebyen, dvs. rett utenfor her vi bor. Jeg elsker å bo i by`n!!! Og rutinene er på plass som dere skjønner. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmmm...dette så bare utrolig koselig ut:)
Tenk å bli bedt på lunsj under sånne omgivelser, en drøm....
Tusen takk for kjempe koselig spor inne hos meg, setter alltid pris på å høre fra deg:)
Ha en herlig helg
Klem Merete

Ninas Interiør sa...

For et flott sted! Og den maten så jo bare fantastisk ut!!

Kos deg videre i varmen, den kommer forhåpentligvis hit og, etterhvert..;-)

God helg!:-) Klem Nina

Anonym sa...

Det ser/ høres helt topp ut. Tenk at det kommer så mange til deg i Frankrike via bloggen din:) Du er veldig flink og informativ. Lokker med flotte steder og deilig mat. Akkurat hva jeg trenger i allefall . Nedtelling er i gang !

Cathrine