lørdag 15. desember 2012

"Roses de Noël".

Titter bare innom for å vise dere "julerosen" jeg kjøpte igår. Den er og forblir min favorittblomst nå i julen. Har du en favoritt? Et tips; ettersom juleroser stammer fra fjellområdene der det vanligvis finnes i høyde på 1900 meter, har jeg erfart at de trives best på en kjølig plass. Derfor lar jeg min stå på spisestuen (egentlig en varm plass), men setter den ut om natten. Den trenger lite vann, men pass på at den ikke tørker ut. I dag åpner julemarkedet i Ste.Maxime....skal bli spennende, og så klart tar jeg med kameraet. God 3.adventshelg til dere alle!

6 kommentarer:

Fru Hansens Kreativiteter sa...

Nydelig !
Også MIN favoritt :)
Herlige blomstene .
Kos deg på julemarked og med julesysler :)
klem fra sandefjord som har fått MASSE snø … !

Mor Inger`s hus sa...

Julerose er en så nydelig blomst.

Heldige deg som kan dra på julemarked i dag.
:) Inger

Audhild sa...

Kjempefin!
Så yndig og søt :)

Kom hjem fra Frankrike i gårkveld, har hatt en super tur!
Så mye fint og mange intrykk:)
Julepyntet og masse fine blomster, jeg kunne tenkt meg å tatt med hjem :)

God helg! KLEM

Bente sa...

Favorittblomst i julen er julerosen for meg også.

Må få se bilder fra julemarkedet i Ste Maxime.

Bente

Anonym sa...

Ja d er en utrolig nydelig blomst, har den selv ute i blomsterbeddet mitt og den blomstra så fint .No heng den litt med nebbet sitt ,men jeg så i dag at det kommer blomster på den :) Ha ei fin julefeiring i Frankrike , d blir sikkert ei spennende feiring. Hilsen Trønderfrua :)

Unknown sa...

Hei. Tusen takk for fine ord på bloggen min :) Vet ikke om jeg har sett juleroser før. Det er så mange flotte juleblomster, men jeg kjøper omtrent ingen. De fleste er veldig allergifremkallende, så av hensyn til besøkende lar jeg de bli på butikken :/