onsdag 10. oktober 2012

Smaks-festival i Ste.Maxime

Åh, så koselig det er å ha så mange venner og familie på besøk. Jeg har heldigvis mange kontakter, og har ordnet med overnatting rundt omkring her i nærmiljøet.

Det er utrolig hvor mange festivaler det holdes her i område. Forrige uke var det Regatta i St.Tropez...noe som var flott å se på fra stranda.

Fra torsdag til søndag var det Smaks-festival i Ste.Maxime, og det var noe både vi og våre gjester satt pris på å få med seg.

Synd jeg ikke får sendt en smakbit til dere der hjemme, for dette var virkelig en sjelden gourmet-opplevelse.

Her var det kokkekamp med tv-overføring, etterfulgt av smaksprøver i alle varianter.

Masse god drikke ble det også servert.

Neste innlegg får dere bl.a se hvordan de lager olivenolje....forts.følger;o)

7 kommentarer:

Monica sa...

Halloj !!!
Njam,njam,njam, önskar jag vore där !!!
Kram,Monica i Rom

Anonym sa...

Hei!
Så kos å ha besøk av kjente og kjære:)
Og for en opplevelse de får være med på, dette så bare kjempe spennende ut med masse herlig mat:)
Kos deg videre:)
Klem Merete

jeg har en give-away gående hvis du hadde hatt lyst til å være med, så ta en titt inne hos meg:)

♥ Netta ♥ sa...

Så herlig å bo i et område hvor det skjer så mye, som om dere ikke har nok å ta dere til - hi, hi :-) Det så jo bare herlig ut med smaksfestivalen, der skulle jeg gjerne vært. Ekstra kos å kunne ta med besøket på ting man ikke opplever til hverdags.

Kos dere videre i solen! Her er det nå full høst, men deilige dager med masse farger og frisk, deilig luft :-)

Klem
Netta

H. sa...

Ja, nå ble jeg sulten !!

Så moro å få sett dette - og regatta også - moro :)

Har du vært med på innhøsting av oliven? Det har jeg gjort 2 ganger her i Italia, og fulgt det på presseri, moro ikke sant?

Have fun and enjoy the day :)

Anonym sa...

Å så spennende dette så ut, gleder meg til å se innlegget om olivenolje:)

ha en superfin dag:)
Yvonne!

Thelma Louise sa...

Ser så kos ut.:) tanker slår meg at det kan være lett å legge på seg litt...tjhii..som jeg har gjort i sommer.:)) akk akk...:))

her er det lenge siden vi hadde strandvær gitt.:) frosten har kommet om nettene når solen skinner på dagen..hatt noen fantastiske høstdager i det siste..i dag er det grått..))

Kos deg.:)

KLEM

Gry sa...

Åh, så herlig det ser ut min venn! Dere er virkelig midt i enhver livsnyters mekka! :) Hyggelig å ha besøk av venner og familie også, tipper at man savner de ganske fort og da er det godt å treffe de igjen. Tenker du organiserer og styrer til beste for alle :)

Jeg savnet deg virkelig i går på lanseringen! Du har en egen evne til å få folk til å trives rundt deg <3 Det var ikke så mange kjente bloggere denne gangen for meg, men veldig hyggelig å treffe de som var der :) Håper at muligheten byr seg til et treff for oss med tiden, men nå må du bare fortsette å nyte din deilige tilværelse i Frankrike :) Gratulerer til din vakre datter, hun likner på deg!

Eldstegutten vår drar til Frankrike på skoletur på mandag, de gleder seg veldig! De skal blant annet en tur til Andorra hvor de skal klatre i fjellet og trene litt, de går på idrettslinje. Men, de skal også oppsøke sjø og bad, så det blir nok deilig :)

Riktig riktig god helg til deg min vakre venn <3 Klem fra meg