onsdag 12. oktober 2011

MERCI i Paris er en "concept charity store" som bare MÅ oppleves!


Første reisebrev fra Paris vil jeg ta dere med inn i min favoritt butikk Merci. Den ligger i den utrolige sjarmerende bydelen Le Marias, med sine bortgjemte gårdsplasser og trange smug som det er herlig å rusle rundt i. Her vil du oppdage artige butikker, barer og restauranter.

Her startet vi med frokosten som er typisk fransk, med "flytende/bløtkokt" egg som vi dyppet rista brødstrimler oppi.....og ferskpresset appelsinjuice, på en bokcafe midt inni butikken. Den kjente "Merci" bilen stod parkert rett utenfor vinduet der vi satt, i en sjarmerende bakgård.

Etter frokosten var det bare å fortsette videre inn i minivarehuset, som førte til mote-og dekorartikler, jernvarer og møbler, hovedsaklig av holdbare og miljøvennlige materialer.

En del av fortjenesten her går til et fond for barn på Madagaskar.

Her er det inspirasjon i hver krok.....og det som var xtra gøy er at dattern min koste seg like mye som venninnen min og jeg.

Til de av oss som elsker bokstaver i alle varianter, var dette under her noe for oss. Her kunne man kjøpe en og en bokstav med lys som man kan lage ord av......og som gir en perfekt stemning.

Gammelt, moderne og nytt....det liker vi. Legg også merke til alle de forskjellige stolene som henger under til høyre.

I underetg. var det egen kjøkkenavdeling, og her ble det litt shopping kan du si....masse spennende småting som vi aldri har sett før.

Og etter et par timer her inne, oppdaget dattern min veggen som vi ønsker oss...eller dvs. i tapetform. Det er noe av det fineste og mest natur-tro tapet vi har sett. Døra er også en egen tapet. Kult, ikke sant?

Så selvom ikke tapetrullen ble med oss hjem denne gangen, skal vi helt klart tilbake hit.
Til de av dere som skal til Paris og frister med et besøk her, er dette adr. 111, boulevard beaumarchais, 3.arr. Åpent mand-lørd. 10-20.
Neste innlegg kommer fra området hvor vi bodde.....og litt til;o)

7 kommentarer:

H. sa...

Ååhh, dette var moro å lese og se bilder av !

Kun vært en gang i Paris, men var da innom det mest kjent bruktmarked området, hvor det også var masse antikvitets butikker i -

Vi bor mer eller mindre halve tiden i Norge og halve tiden i Italia, men det deles opp, f.eks. nå kom vi hjem for å være her i 3 uker, etter å ha bodd 6 uker i Italia, drar tilbake den 18 okt, og blir da der 7 uker før vi drar tilbake hit for julefeiring, så joda, blir MYE flying frem og tilbake...så jeg pleier å si vi lever litt "omflakkende" her og der, of så innimellom er det reiser (pga min manns jobb) men, moro er det ;)

Jeg er ikke på FB - men tror Kristin er det? Hun har forresten ingen blogg.... tenkte på deg da jeg tok bildet av henne, og tenkte du ville syns det var litt gøy åse henne igjen, også ;)

Til neste gann -ciao

Ingrid Tunheim sa...

Ja, det må være et eldorado for interiørinteresserte.....og Paris er jo også et eldorado i seg selv.

sylvia sa...

heisan.
ååå for en tapet du fant, hvem lager den tro? den kunne vi godt ha hatt på en vegg , så skjønn,
ja hele butikken er fin,
ha en fin kveld,
klem fra sylvia

Thelma Louise sa...

Skjønner dere har hatt en flott tur.:-) og den lille røde bilen , er jo kusina til min rosa.:-)) herlig.:-))

takk for titten.:-)

Klem

(eddas) sa...

Ser bare helt heeeerlig ut dette,masse inspirasjon og fristelser:)
Ja,jeg skal opp til Sharif å kjøpe vinterdekk i morgen formiddag,da kan jeg svinge innom på tilbaketuren:)
klemklem

Martha sa...

Takk for tips..
Har ikke vært i Paris..men står høyt oppe på listen min..
Må få det til i løpet av neste år..
Ha en fin kveld..
Klem:)

Chilli Charm sa...

Åh, DER skulle jeg ha vært!! Takk for insprasjon :)Men det skumle å være på slike plasser er at når man finner store kule ting som ikke får plass i kofferten. Ikkje bra!