torsdag 14. juli 2011

Brocante-besøk og mine loppefunn;o)


Ja da har jeg/vi også fått med oss hvordan et ekte franskt Brocante midt ute på landet er. Snakk om opplevelse, tror også "Bono" synes det var stas å gå rundt og titte på gamle duppeditter. Bildet over her viser bl.a. noe av det jeg kjøpte.

I de fleste byer langs rivieraen er det Brocante-dager, men som regel er det kun et få tall som får plass der. Derfor er slike større Brocante som befinner seg litt utenfor disse byene en opplevelse å besøke, for der samles de alle sammen og man kan virkelig gjøre gode kjøp.

Igjen var det ikke lett å få tatt nærbilde av de salgsbodene jeg falt for, men håper med disse bildene at dere får et vist inntrykk;o)


I dag skal nasjonaldagen feires her nede, og jeg lover flottere fyrverkeri vi ser fra St.Tropez og Ste.Maxime skal man lete lenge etter. Så i dag blir det strandliv både på dagen og på kvelden;o)






Ops! Dere lurer kanskje på om jeg får plass i bilen til alt jeg kjøpte her, jo da det "årnær sæ" for snille piker. Vår "designerspire" har nemlig fått seg jobb her og skal bli igjen hos sin "franske familie". Så nå angrer jeg på at jeg ikke kjøpte mer.....hi-hi.


14 kommentarer:

Magdalena sa...

hei.. så spennende... kjenner det rykker i loppefoten! brocante på landet er det beste!!så flotte funn du har!! kose dere masse, ja flott fyrverkeri på nasjonaldagskvelden!! kose deg i massevis!
klem...

Hellohello baby sa...

Wow! Det der hadde vært dream come true for meg! Så mye fint du fant. Jeg drømmer om ferie med bobil... hadde nok trengt en henger for å få med meg alt hjem....

Må jo være helt supert å ha en spire som blir igjen der ;)

Katta sa...

Åhhh jag bara vill dit!! Lyckliga dej som får uppleva detta. Kraam K

Brocante sa...

Jeg tror jeg pakker sammen og reiser ned jeg også. Må nok vente til midten av september - men da reiser jeg til Frankrike.
Kos deg videre.

STYLIZIMO sa...

Må si jeg blir litt misunnelig når jeg ser på alle de fine feriebildene dine. Det ser fantastisk ut!!
Og ikke for å snakke om dette loppemarkedet; Det var noe annet en norske loppemarket ja :) Noen skikkelig fine funn du har gjort.

Nyt videre!
Sommerklem Nina

Anonym sa...

Heisann er på rivieraen nå nærmere bestemt Nice
Var så vidt innom st. Maxim igår.. Var så frodig og fint der så mulig det er der vi ferierer neste gang
Idag har vi hatt en deilig dag på stranda og er klar for flere retters meny og feiring av nasjonal dagen her
Kos deg videre og lykke til videre på jakt etter flotte saker
Klem m

Sologbolig sa...

Herlig,herlig ...brocante på landsbygda er virkelig noe å ta med seg. Flotte bilder fra Grimaud også, var der for noen år siden. Nå har eg farta rundt i Europa i 2 og ei halv uke og bare kosa meg. Vi er begynt på heimvegen nå, er heilt sør i Tyskland. Sommerklemmer fra Sigfrid

EKTE INTERIØR sa...

FOR et drømmeloppis! Jeg ser MASSER jeg vil ha! Må bli fantastisk med fyrverkeriene også, nyt det! :-))

Sommerhuset i bakken sa...

Oj, oj, oj, for noen herlige skatter! Skulle gjerne ha gått rundt der - noen dager - eller uker ;-) Såååå mange fine saker du har fått tak i. Heldige, heldige du ;-)

Nyt ferien videre!

Siddis back home sa...

Så alldeles nydelig, takk for titten og ha en vidunderlig sommerhelg!

Tinas bo sa...

Vilka underbara fynd du gjort!!
Där skulle jag oxå ha velat vart med, ser väldigt lockande ut!! hihi

Ha en fin helg

Kram Tina

Millas hem sa...

Åh, så mycket fint! Hade velat ta med mig en hel del därifrån!=))

Ha en fin helg!

Kram Camilla

Johanna Stålros sa...

Åhh vilket paradis;) Kram Johanna

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Jeg var på marked i Paris i går så jeg sitter også på mengder med bilder. Enten så brydde de seg ikke eller så skjønte de ikke at jeg hadde camra i iphonen min, så jeg knipset ivei. Legger ut i morgen. Nå er vi bare noen timers kjøring fra kysten og sitter og titter på campingplasser der nede. Har vel pilet oss inn på Montpellier området. Vi ser det litt an. Regner med noen flere landsbymarkeder på meg også. Fine ting du har fått kjøpt da. Det var så mye i Paris at jeg ble helt satt ut, og klarte ikke kjøpe så mye. Desverre var det også veldig dyrt. Men jeg visste jo jeg skulle sydover og besøke flere markeder så jeg hadde litt is i magen også da. Men noe ble det da, både til meg og butikken;)
Hvor lenge blir dere?
Klem:)