tirsdag 28. juni 2011

Sykkeltur til "Lille Venezia"/Port Grimaud, Del 1.


I går kveld var "Bono" og jeg på sykkeltur til Port Grimaud som ligger 8 km vest for Ste.Maxime, og 5 km øst for St.Tropez.
Dette er en idyllisk liten perle og en helt spesiell by, bygget opp rundt mylder av kanaler. Byen er også omringet av finkornede sandstrender ( av de peneste på den franske rivieraen).

Byen er et paradis for deg som elsker strand, sjø og båtliv. Uenderlige rekker med båter i alle størrelser og fasonger er med på å gi byen sitt særpreg.


Bebyggelsen er svært karakteristisk. De pastell-fargende husene danner en sammenhengende lang rekke og soler seg i det gule lyset som kjennetegner denne delen av Frankrike. Ikke et hus er lik ett annet.....


.....og bare en kort sykkeltur unna i et vakkert landskap, med sandstrender på den ene siden, og vinranker på den andre...blir det nok flere sykkelturer hit kan jeg tenke meg.




Ps! Ettersom jeg kun får lagt ut 5 bilder pr.innlegg (ikke vet jeg hva som skjer med bloggen)..............kommer det et innlegg til;o)

7 kommentarer:

MODERN COUNTRY sa...

Veldig moro å følge deg Maliva ! Kos dere på turen !!

Aina

Anonym sa...

Hei. Dette er flott reklame for området dere besøker. Bildene dine taler for seg selv og det er nesten så både varmen og luktene når oss her hjemme. Kos dere og vi følger med :)

Lindas hobbyhjørne sa...

Så nydelig det ser ut, heldig du :)
Ha en forsatt fin tur :)

Mita på landet sa...

Åååååh...*lengte, lengte*

Siren sa...

Åh, så fint det var der, kan med rette kalles lille Venezia ser jeg! Håper du koser deg masse nede i Provenze, heldige du! :)

Thelma Louise sa...

Vakkert:-) takk for titten:-) bli der du er:-) varmt hos oss i dag faktisk:-)

Anonym sa...

- gleder meg til resten :))
Klem, Mette