mandag 4. april 2011

Vil du ta en titt i min utklippsbok?


Jeg har vært en ivrig samler av interiørblader i over 25 år. Det trenger sin plass kan du si. Noen har jeg selvfølgelig kvittet meg med, mens andre sparer jeg på. Men det jeg passer på med alle disse bladene, er å klippe ut gode oppskrifter og stemningsfulle bilder.



De samler jeg opp, og limer inn i bl.a denne tykke kladdeboken fra Lama som er innbundet i skinn.


På den ene siden limer jeg inn f.eks. en collage jeg har lagd, og på den andre siden en mat/kake - oppskrift.



Det synes jeg skaper en xtra stemning både som kokebok, men også som en bilde/drømmebok;o) Samtidig har man samlet alle go`bitene på et sted.


Kjenner jeg dere rett, sitter nok dere inne med masse blader også. Så kanskje dette var et tips til deg?




Eller kanskje akkurat du sitter inne med noen andre tips?

Vil samtidig ønske alle nye følgere velkommen, og at det er hundrevis fra Frankrike som følger meg hver dag, er så gøy! Derfor har jeg lyst til å sende en xtra hilsen til dere;o)


Bonjour à mes chers invitès francais. . Vraiment agrèable de voir quevous trouvez le chemin de mon blogg. J`espère que vous apprecierez ce site.Mettez vonlontier un commentaire ( meme en francais) afin que je puisse moiaussi trouver votre blogg pour ce qui en ont... à bientot.


Maliva

22 kommentarer:

Lindas hobbyhjørne sa...

Du kan jo snart gi ut en samlebok selv :)) Er jo så fint satt sammen i boken din!
Ha en fin dag :)

Loccitane sa...

Sååå utrolig fin bok du har laget :-) Du er så flink.

God ny uke.
Imorgen reiser jeg og min mor til Paris.

Klem Line

Bling - our elf on the shelf sa...

For en glimrende idè. Hadde jeg vært ivrig samler av interiørblader hadde jeg laga meg en slik på pletten :)

Ha en fin dag.
Klem

Unknown sa...

Heisan,
for en flott inpirasjonsbok du har laget deg ,) Ekstra gøy å ha en slik!! Nydelig satt sammen!!
Håper alt står bra til og at du får en superduperfin uke!! <3
Gode klemmer til deg fra meg,
Anki

MissMette sa...

Kjempeflott :) Skulle ha laget en slik eller flere, men det ligger ennå i esker :) Vet du om de selger disse bøkene på noen nettbutikker? Prøvde å søke for å se, men fant ikke! - og så lurte jeg på hvilke mål det er på disse :)

Ønsker deg en fortsatt fin dag.
Klem fra Mette

IngersATELIER sa...

Hei, første gang jeg er innom... jøss for en koselig og flott blogg du har, legger meg til:)
Nydelig bok du har laget, det ligger enormt arbeid bak den! Jeg må bli en flinkere blogger skønner jeg, så masse vakkert å se på i denne verdenen:)
Ha en nydelig vårdag!
Inger Bente

w sa...

Så flott den boken var:) Takk for tips:)

Ønsker deg en flott mandag:)

Landcharm sa...

Det blir jo en flott bok. Jeg har selv kastet et tonn med blader nå, med Bonytt fra 1997 og utover, ja et stort lass.Kunne ikke ta meg tid til å gå igjennom alle, selv om det var planen. Hadde brukt alt for lang tid...Takk for sist forresten. Det var hyggelig å møte deg igjen, og skulle det passe slik, så setter jeg over kaffen.

Trefemtien sa...

Så utrolig fint! Kjempegod idé:)

Hilde L. Grimstad sa...

Hei Maliva,
Kjempefin bok! Du kunne jo ha gitt den ut!

Jeg ser en av dine kommentatorer har prøvd å finne scrap books i skinn, uten hell. Tips! Jeg kommer hjem med masse flotte scrapbooks i både ekte skinn og imitert skinn i containeren til sommeren: Disse er selvfølgelig til salgs. De har imidlertid "liggende" format - ikke stående slik som din, men er skikkelig fine...

Klem fra Hilde i Manila

Jennys fire vegger sa...

Så flott bok! :-) Flinke deg! :-) Artig med franske lesere.

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

Thelma Louise sa...

så gøy..) du har gjort deg litt mer flid enn min..Jeg har en ringperm til hage og en til interiør og en til hobby og en til mat.) med plastlommer...så rydder jeg innimellom...kaster det jeg ikke skjønner at jeg har tatt vare på.:-) og setter inn noe nytt.:-)
men utklippskokeboken min er god gammeldags ark som det er limt inn..og den er sølt og klint på.:-)) ikke av meg da så klart..men av de som har lånt den for å bruke mine oppskrifter.)

En god ukestart til deg også.)

KLem

Anonym sa...

For en fantastisk ide, mine blader ligger fremme i store stabler - og jeg har ikke, dessverre, lyst til å skille meg av med dem. Nå kan jeg jo bruke dem til noe - så tusen takk for tipset :))
Ha en flott uke.
Klem, Mette

Solveig (Svingenslillehus) sa...

OI! Så herlig da.. dette var en god ide.. har MANGE blad liggende her jeg å :)

Flott samling!
Ha en flott dag!
Klemmer

ANETTESHUS.COM sa...

Så smart! Mine blader og magasiner ligger i bunker, står i bokhyllen eller finnes i permer. Dette var mye hyggeligere:))

Ha en riktig fin TIRSDAG!!

Klem klem
Anette:)

Maliva`s verden sa...

Hei Mette. Boken fra Lama fikk jeg i julegave fra jobben min. Mulig Lama ikke har de for salg her i Norge. Format er i A4...men fortvil ikke, som Hilde over her sier...kommer ho med en container full etter sommeren. Tror også det er mange andre fristelser hun tar med seg fra Asia;o)

Hei Hilde
Er så spent på tingene du skal selge...du har ikke bilder til et innlegg her da???

Magdalena sa...

heia.. dette er da rene interiørboken... nydelige innslag... klem,- kose deg videre...

Anonym sa...

Hei!
Tusen takk for koselig kommentar hos meg :o)
Alltid morsomt å oppdage nye kommentarer!
Ha en fin kveld!
Hilsen Ranveig

liven sa...

En flott bok du har laget til her Maliva :o)

Ha en fin dag!!

Frk. Wickstrøm sa...

Heisann..
Grattis som vinner av min giveaway...
Send meg en mail :frkwickstrom@gmail.com
så sender jeg premien til deg:0)
Ha ei videre flott uke:0)
Mvh Frk Wickstrøm

Anette Willemine sa...

Hi, hi, kjenner meg igjen her, ja. Har samlet inspirasjon på denne i alle år. Morsomt å se tilbake på hva som var aktuelt for noen år siden og nå. :)
Har oppfordret kunder som skal innrede hele hus (men også single rom) om å lage seg en inspirasjonsbok. Det er mange som har fått noen aha-opplevelser i forhold til hva de ser at de egentlig liker, men ikke klarte å se det i en sammenheng før de så det samlet på denne måten. Så det har hjulpet mange til å få et bedre bilde av hvordan det kan ende opp å se ut i deres eget hjem. :)

Ønsker deg en glad dag, du gode!

Klem,
AW

ide-puffen sa...

For en fantastisk ide. Jeg river ut og har alt løst i en ispirasjonsmappe. Dette er jo mye hyggelige å ta fram. Takk for tips.
Kos kveld til deg
Randi