tirsdag 29. september 2009

Mine loppisfunn i emalje.

Har dessverre ikke fått tid til noen loppisbesøk etter sommerferien.Men fikk lyst til å vise dere settet med 3 søte trakter i emalje,som jeg kjøpte av min svenske bloggvenn Viola som driver en nettbutikk med mange gamle skatter.

Traktene passet perfekt til både dl.koppen og vekten min som også er i emalje. Her får dere også se et glimt av et gammelt bakebord som jeg fikk før sommerferien...Flere bilder av det kommer etterhvert..

Nå skal jeg ta meg noen skiver med granateple,før jeg suser avgårde til jobb. Ikke er frukten bare dekorativ,men den skal vist også være rik på antioksidanter,og det er jo bra:o)
Ps!Tusen takk for alle hyggelige kommentarer og mail jeg fikk etter gårdsdagens innlegg. Dere er så snille og gode alle sammen!

30 kommentarer:

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Det er så hyggelig med gamle emaljeting, og disse var jo veldig velholdte og fine! AKKURAT slik vekt har jeg etter min farmor, og den bruker vi ennå! Ha en fin dag! Klem Cathrine ::-)

(eddas) sa...

Ja det er vakkert med emaljeting...nydelige trakter...jeg samler også på emalje,vi har samme vekt bare at jeg har grønn...:)
ha en flott dag....
klem edda

beate sa...

Ååå, så skjønne ting. Den vekta var jo herlig da!

Grattis med flotte funn

Beate

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Granatäpple är bland det nyttigaste man kan äta, skulle man ha till frukost varje dag. Och vackra är dom. Fina fynd du gjort hos Viola, skrev precis en kommentar till henne. Passar på och blogga före jobbet, börjar 13:00 idag.
Ha en fin dag vännen
Goa kramen
AnnaMaria

Minka sa...

Liker godt emalje, og dine var kjempe fine, må sjekke ut den butikken. Ha en fin fin tirsdag, klem Kristin

Torunn sa...

God morgen!
Ja, denne emaljen er bare sååå lekker! Jeg minnes mine oldeforeldre og deres hus når jeg ser dette :-)

Klem

Charlotte sa...

Så fine bilder du tar! Flott blogg:)

Villa von Krogh sa...

Så fine ting! Den vekten minner meg om en morfar hadde engang i tiden. Søte morfaren min. :)

Ha en fin dag vennen! Ikke lenge igjen nå... Iiiiii. :)

Klem A

Magdalena sa...

ja kjøp hos viola, det var luuurt... nydelig emalje... liker så godt de fargene påemaljerte ting, så derfor har eg også slike,- vekta er ganske make,- vakkert....
klem og solfyllt tisrdag ønskes deg...

lottens vita och gröna sa...

härliga fynd och så himlans kul att hamna i tidningen, du ser såååååååå söt ut!
varmkram lotten

Lindas hus sa...

Heldige deg! Linda

torleif ann karin sa...

Vakre gammle ting. Husker alt fra barndommen min, for bestemor hadde mye gammelt. Min mor hadde riktignok mere moderne ting. Men jeg blir glad av å se dine bilder....Nydelige!
Ønsker deg en fin dag.
Klem Ann<3

Vit som snö sa...

Så fina saker!!! Visst har vi tur att Viola fyndar så mycket vackert! Jag har handlat en hel del saker av henne, saker som jag letat själv men aldrig hittat.
Kram Cilla

lovefriidrott sa...

Hej vännen

jättefina fynd du gjort som vanligt
Ha en fin tisdag
Kram Sari

Datt sa...

Næh, der var det så mye lekkert at jeg blir jo helt blenda her jeg sitter!! Heldige du altså, kos deg med synet og bruken av det der! :D

Mitt hvite hus sa...

ÅÅåå så skjønne emaljeting du har snopt hos Viola... herlig... Fikk lest repotagen..takk for tipset..HIHI... Nyt dagen min venn.: Klem Kerstin

Jannicke sa...

Så fine ting!

Ha en flott dag på jobben :o)

Klem J.

Landstil sa...

Så flotte emaljeting du har fått tak i! Er så koselig med emalje synes jeg!

Tee of Vinnord Cottage sa...

Kjempefine!!!! :) elsker gammel emalje!!! Finner alt for lite av det :)

h.espe sa...

Se der ja, akkurat samme vekten som meg ;o) Den er jo bare nyyydelig!!

Hm, navnelapp - det må jeg tenke litt på. Kommer jeg på noe supersmart, skal du få beskjed..;o)

Ha en flotters dag videre!!

Stor klem

liven sa...

Er så fint med slike gamle emaljeting!!!
Ikke lett å finne det på loppis så man må nok innom nettbutikker ja!!

Ha en fin tirsdagkveld:o)

Camilla sa...

Hei! Så koselig å hilse på deg! Du er faktisk den første bloggeren jeg møter utenfor blogglandia. :D Gleder meg til bloggetreffet. :)

Anne sa...

Nydelege emaljefunn! Verkeleg vakker og inspirerande blogg du har:)
Ha ein fin kveld!
Helsing Anne:)

Camilla sa...

Hei og hopp! La ut noen bilder nå fra butikken. :) Ikke lett med ny jobb, nei. Jeg ble litt satt ut av å møte en annen blogger jeg..

Kjempekult med omtale i boligmagasinet. :D

Verandasol sa...

Aiai, fantastiske bilder!! Akkurat sånn jeg liker det. Kunne gjerne hatt alle de tingene stående på mitt kjøkken ;) Men de traktene var spesielt fine da.

Inspiration i vitt sa...

Hej, vilket fint reportage i tidningen, det ska du vara riktigt stolt över.
Violan har så fina fynd i sin butik och vad roligt att du hittade så fina saker till ditt fina hem.
Kram på dig/Ingela.

Balke gård sa...

Nydelig! Og så fin reportasje!!! Kjempefint! Klem, M

Viola sa...

Vilket härligt reportage jag nu läst på morgonen...) och vad glad jag blir när du glädjs åt dina charmiga trattar, ha en fin dag, klem VIOLA

Christine Louise sa...

Så flotte bilder og så flotte ting du har fått tak i :)

Ønsker deg en flott onsdag..

Bluggi buggi blogg sa...

Hei hei.
Langt ned til kommentarfeltet her hos deg. Hyggelig med så mye fin tilbakemeld.
Fine ting du fikk deg der. Har en gammel vekt på kjøkkenet selv. Synes de er så fine.
Jeg takker også for tipset om violas blogg. Skal ta meg en titt.
Ha en fin dag.
Trude :-)